بزها رو درخت چه میکنند،چرا بزها رو هرچیزی وایمیستن
بزها در نوع خود خارق العاده هستند، شجاع و توانا. آنها روی اسب ها گاوها درختان حیوانات مزرعه بزرگ کلا می ایستند. این موضوع حقیقت دارد و می توان گفت آنها روی انسان ها نیز می ایستند. بزهایی که اصالتشان به کوه های زاگرس در آناتولی بر می گردد جاییکه باید از صخره ها و سنگ ها بالا بروند در واقع آنها می توانند در بی ثبات ترین جای ممکن مثل درخت  بایستند.بچه آنها،بزغاله ها هم از چند روزگی میتواند یه دنبال والدینش برود.بزهای کوهستانی زاویه ۶۰ درجه به بالا را هم میتوانند درنوردند، آنها این قابلیت را مدیون چهار پای خود میباشند پاهای مستحم و استخوانی ازبیرون و نرم و منعطف از داخل.آنها میتوانند انگشتان را هم تکان دهند برای گرفتن و نوردیدن.آنها قادر به پریدن تا ۴ متر میباشند.با شمردن دایره یا حلقه های دور شاخ آنها سن آنها را میتوان تخمین زد.
در طبیعت پرش های صخره ای و ایستادن های صخره و صخره نوردی بز بی همتاست، این چارپابرای فرار از صید و شکار عقاب خرس گرگ پلنگ و حیوانات وحشی دیگر به بالاترین و غیرممکن ترین  مکانها رفته و از خطر خود را دور میکنند.


charpa صخره ,بزها منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هپی سانگ - دانلود آهنگ شاد جدید poodlehihi اینجا همه چی هست خفن ها هنر زندگی | مشاوره روانشناسی هنر زندگی عاشقانه,اس عاشقانه,آموزش لب پرشیا در دانلود فایل D@rknight